fallback

Reckitt Benckiser разочарова с нулева промяна на продажбите

Компанията отчасти е ударена от продължаващия спад на пазарите в Европа и Северна Америка

12:01 | 21.04.17 г.

Продажбите на британския производител на потребителски стоки Reckitt Benckiser не са се променили през първото тримесечие. Компанията не успява да отговори на очакванията на анализаторите, тъй като е ударена от продължаващия спад на пазарите в Европа и Северна Америка, от скандала около безопасността на свой продукт в Южна Корея и от провала на нов продукт с бранда Scholl, съобщава Ройтерс.

Въпреки това производителят на презарвативите Durex, спрея Lysol и хапчетата Nurofen заяви, че продажбите би трябвало да се подобрят през останалата част на годината и запази целта си за растеж на годишните продажби от 3%.

Без валутните влияния, придобиванията и продажбата на активи продажбите на Reckitt през първото тримесечие остават без промяна, тъй като по-доброто представяне на развиващите се пазари и хигиенизиращия бизнес не е успяло да компенсира спадовете в Европа и на бизнеса за продукти за дома.

Средната оценка на анализаторите бе за растеж от 1%, сочи проучване на компанията.

От седемте големи производители на потребителски стоки, които съобщиха резултатите си тази седмица, включително Nestle и Unilever, това е първата, която не успява да удовлетвори очакванията, сочи анализаторът Джеймс Едуардес Джоунс от RBC Capital Markets.

Това не е катастрофален пропуск, но въпреки това нещата за Reckitt Benckiser явно не се подобряват“, каза Джоунс.

Съгласно счетоводните стандарти продажбите са се увеличили с 15% до 2,64 млрд. паунда.

Бизнесът на Reckitt Benckiser в Южна Корея се срина заради начина, по-който компанията управлява скандала около сигурността на продуктите си. Според твърденията 92 души са загинали от белодробни наранявания, свързани с овлажнители, продавани преди от компанията.

През последните години Reckitt сключи сделки, които й дадоха по-голямо покритие на пазара на потребителски продукти за здравето, получили тласък в цял свят заради застаряващото население, урбанизацията и нарастващия интерес към здравето и благоденствието.

Придобиването за 16,6 млрд. долара на производителя на бебешки продукти Mead Johnson, обявено през февруари, напредва добре, каза компанията. Сделката би трябвало да приключи в края на третото тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:13 | 12.09.22 г.
fallback