Най-голямата компания за хранителни продукти в света Nestle обяви ръст на приходите за първото тримесечие над прогнозите на анализаторите, както и повишение на цените, което сигнализира възможно подобряване на мудния пазар на храни и напитки, съобщава Bloomberg.
Продажбите са се увеличили с 2,3% на органична база, заяви базираният в Швейцария производител на шоколадчетата KitKat в четвъртък. Анализаторите очакваха 2% растеж. Цените на Nestle са се повишили с 1% спрямо 0,9% през четвъртото тримесечие. Акциите поскъпнаха с 1,1% в Цюрих.
Лекото подобрение на цените дава лъч надежда за възстановяване на пазара на храни и напитки, сочи анализаторът на MainFirst Bank Ален Оберхубер. То се случва в същия ден, в който Unilever обяви по-добър от очакванията ръст на приходите. През февруари новият главен изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер се отказа от прогнозите за продажбите и печалбата, които производителят на Nescafe поддържаше от десетилетие, и ги замени с цел за покачване на приходите до 2020 г.
„Позитивите са ускоряването в Европа и Азия, като цените се вдигат в Западна Европа, макар и леко“, казва Джон Кокс, анализатор в Kepler Cheuvreux. “Негативите са на американските континенти, като Северна Америка е крехка – което е донякъде изненадващо предвид силните макроикономически перспективи там, а Бразилия продължава да страда от увеличаването на цените миналата година“.
Приходите в Европа, Близкия изток и Северна Америка са се повишили с 1,7%, което е над оценката за повишение от 0,5%. В Азия, Океания и Субсахарска Африка ръстът на приходите е 4,5% спрямо прогнозите на анализаторите за 2,5%.
И все пак това е най-бавният растеж на приходите за тримесечието на Nestle от началото на века, сочи Андрю Ууд, анализатор в Sanford C. Bernstein. По-късният Великден през 2017 г. отложи поръчките на шоколад за второто тримесечие вместо за първото.
Nestle потвърди прогнозата си за 2017 г. Компанията заяви през февруари, че очаква ръст на органичните приходи между 2% и 4% и марж около миналогодишния заради преструктуриране.