Британско-холандската компания за бързооборотни стоки Unilever отчете ръст на продажбите за тримесечието над оценките и потвърди перспективите си за годината в първия си отчет след отхвърлянето на опита за придобиване от конкурента Kraft Heinz, съобщава Bloomberg.
Основните продажби са се увеличили с 2,9% през първото тримесечие, заяви производителят на козметичните продукти Dove и сладоледа Magnum в четвъртък, спрямо медианна оценка за ръст от 1,9% на анализатори, анкетирани от Bloomberg. Растежът се е ускорил спрямо нивото от 2,2% през четвъртото тримесечие.
Компанията се позова на доброто представяне на бизнесите за грижа за дома и за лична грижа, а продажбите са останали без промяна в подразделението за хранителни продукти. Резултатите на отдела за сладолед са подкрепени от нови продукти. Акциите на компанията поскъпнаха с 1,3% в ранната търговия в Амстердам.
„Това е стабилен старт, като отделът за сладолед приключва много силно тримесечието заради слънчевите дни в Европа“, казва главният финансов директор Греъм Пикетли в телефонно интервю.
Unilever заяви, че очаква подобрение на оперативните маржове от поне 80 базисни пункта тази година, докато засилва ефективността си в отговор на опита за придобиване от Kraft Heinz. Ценоопределянето се е повишило с 3% през тримесечието, а обемът е спаднал с 0,1%, като и двата показателя са над оценките на анализаторите.
След като отхвърли офертата през февруари, главният изпълнителен директор Пол Полман заяви, че компанията ще изпълни обещанията си да увеличи възвръщаемостта за акционерите чрез обратни изкупувания и ще повиши целите за рентабилността. Unilever се бори с по-ниските потребителски цени в Европа и със забавяне на развиващите се пазари като Китай и Индия, които формират около 60% от продажбите.
В Индия и Китай се вижда обрат, а свиването на пазара в Бразилия става по-умерено, каза Пикетли.
Компанията планира да се раздели с подразделението си с хранителни продукти за мазане в сделка, която може да донесе около 6,6 млрд. евро, сочи проучване на Bloomberg сред анализатори. Компанията не предостави актуализирана информация за процеса на продажба.
Unilever заяви, че се движи в съответствие със заявения растеж за годишните продажби в диапазона между 3% и 5%. Основните продажби изключват придобиванията, продажбите на активи и валутните колебания.