Френската група за алкохолни напитки Remy Cointreau отчита по-високи годишни продажби, подкрепени от възстановяващите се продажби в Китай и стабилното търсене в САЩ. Компанията запазва финансовите си цели за по-висока годишна печалба, съобщава Ройтерс.
Няколко технически фактора ограничават растежа на продажбите през четвъртото тримесечие. Възстановяването в Китай обаче е продължило и през втората половина на годината със силно ускоряване на частното потребление и известно подобрение при туристическите пътувания, посочват от Remy.
Компанията, която произвежда конякa Remy Martin и ликьора Cointreau, допълва, че годишните продажби са се увеличили с 4,2% спрямо предишната година до 1,095 млрд. евро.
Remy съобщама още, че запазва целта си за текущата оперативна печалба през финансовата 2016/17 г. при постоянни валутни курсове.
Само през четвъртото тримесечие продажбите показват растеж спрямо предишните три месеца от 0,9%. За сравнение, ръстът достига 9% през третото тримесечие. Растежът е бил ограничен заради технически фактори – от по-ранната дата на Китайската нова година и деконсолидирането на ликьора Passoa до приключването на договора за разпространение на шампанското Piper & Charles Heidsieck.
Продажбите на коняк, които формират над половината от приходите на компанията, се увеличават с 6,2% през тримесечието. През третото тримесечие обаче е отчетен скок от 22,3%, тъй като очакваните доставки преди Китайската нова година през февруари подкрепят продажбите.
Подобно на други производители на алкохолни напитки, включително по-големите конкуренти Diageo и Pernod Ricard, Remy Cointreau се изправя пред натиск върху продажбите на коняк и други луксозни стоки в Китай заради държавните мерки срещу подаряването на луксозни подаръци и личните разходи на китайските държавни служители.
Мерките доведоха до значителни промени в групата, като Remy Cointreau имести фокуса си към САЩ, които сега формират 38% от продажбите на групата спрямо около 20% за Китай.