Сравнимите продажби на британската модна група Burberry се увеличават с 3% през втората половина на финансовата ѝ година, подкрепени от „изключително“ представяне във Великобритания и завръщане към растеж на китайския пазар, съобщава Financial Times.
Компанията съобщава, че приходите от търговия на дребно нарастват с 3% до 1,268 млрд. паунда през шестте месеца до края на март (без валутните ефекти) и с 19% като се вземат предвид валутните влияния.
Общите приходи обаче намаляват с 1% (19% с валутните ефекти) на фона на свиващия се пазар в САЩ и „намаляването на складовите наличности“ на отдела за разкрасяващи продукти, докато Burberry се подготвя за новото си партньорство с козметичната марка Coty.
По-рано този месец Burberry реши да се откаже от експеримента си с разработването на бизнес с аромати, обявявайки, че ще се обедини със City чрез франчайз.
Компанията допълва, че продажбите през първото полугодие се подкрепят и от гамата с аксесоари, включително двоен ръст при кожените стоки.
Растежът в САЩ и американските континенти се забавя на фона на по-силния долар и „стратегическите действия, предприети, за да се защити позиционирането на бранда в среда на по-силни промоции в САЩ“, казват от Burberry.
Китайските продажби нарастват с между 6% и 9%, но спадат в Хонконг и Корея и не успяват да постигнат едноцифрен растеж в Азия като цяло. Великобритания се оказва „изключителен“ регион на растеж, бизнесът във Франция също се подобрява.
Главният изпълнителен директор и главен творчески директор Кристофът Бейли заяви: „В несигурна среда продължаваме да предприемаме действия, за да заздравим бранда и да позиционираме Burberry към растеж. Изключителното представяне на модата и силният отговор на потребителите към нови продукти подчертават нашата нова творческа инерция“.