Американският филм „Бързи и яростни 8“ се представи добре както в Китай, така и в САЩ. Той не е нито анимация, нито е базиран на поредица от комикси. Това прави осмата продукция от франчайза „Бързи и яростни“ необичайна. Но не съвсем, пише Bloomberg Gadfly.
Само три холивудски филма, които се класираха в китайския топ 10, се появиха и в топ 20 в САЩ, сочат данни на BoxOfficeMojo.com. Те попадат в две категории: анимация („Зоотрополис“ и „Кунг-фу Панда 3“) и такива, базирани на комикси („Първият отмъстител: Войната на героите“).
И все пак списъкът с най-печелившите филми в САЩ е доминиран от същите характеристики. Очевидно американската публика обича холивудските анимации и продукциите по комикси. Същото важи и за Китай.
Най-известният пример на „излизане извън сценария“ в Холивуд е филмът „Великата стена“ - копродукция на Китай и САЩ, в която участва Мат Деймън. Лентата се представи добре на единия пазар, но се провали на другия и в крайна сметка загуби пари.
Въпреки че филмовите елити прославят тези продукции в рамките на сезона на наградите („Великата стена“ не е сред тях), оригиналните, иновативни игрални филми обаче се представят по-слабо, особено в САЩ.
След това се появи„Бързи и яростни 8“. Въпреки че не е нито анимация, нито е по комикс, той е част от особено популярна поредица и е с участието на изключително позната звезда. Не е случайно, че другият филм, който се представи добре на двата пазара тази година - „Трите хикса: Отново в играта“, е с участието на същия актьор. А най-горещото заглавие тази година в Китай е „Кунг-фу йога“ с Джеки Чан.
Това, което обединява китайската и американската публика в случая, е че обичат познатото.
Това означава, че всички продуценти трябва да знаят едно и за двата пазара – на тях трябва да се придържат към сценария.