Може ли вендинг машините да учат потребителите на здравословни навици при избора на храни? Американски учени са експериментирали с автомати, които са карали хората да чакат известно време при поръчката на безполезни продукти, съобщава svt.se.
Те са отчели, че всички понякога изпитваме силно желание за нещо сладко, а често наблизо има автомат за пакетирани храни.
Изследователите от Rush University Medical Centre разположили три вендинг машини на различни места в болница и ги напълнили наполовина със здравословни и наполовина с вредни продукти. Здравословните продукти били без трансмазнини, съдържали определено количество фибри и трябвало да доставят под 250 калории.
Клиентите не знаели за изследването. В продължение на четири седмици безполезните храни се получавали след чакане от 25 секунди. Изследователите тествали различни настройки. Те комбинирали изчакването с отстъпки за здравословните продукти и по-високи цени за нездравословните.
След над 32 хил. покупки учените установили, че чакането е методът нездравословните продукти да станат по-малко привлекателни.
Въпреки че отчетената разлика е само между два и пет процента в търсенето, учените са патентовали наречения DISC метод и се надяват, че той ще подобри навиците в училища и компании, както и други места с вендинг машини.