Шест големи компании обявиха, че ще въведат светофарната система за етикетиране на своите продукти, информира в бюлетина си Асоциация Активни потребители.
The Coca-Cola Company, Mars, Mondelez International, Nestlé, PepsiCo и Unilever съобщиха преди дни, че ще въведат цветно кодиране на хранителната информация, популярно още като светофарно изобразяване.
Това означава, че когато съдържанието на даден хранителен елемент, например мазнини, надвишава препоръчителната дневна доза, то стойността ще бъде оцветявана в жълто или червено спрямо количеството. Когато то е по-ниско, ще бъде оцветявано в зелено.
Асоциацията смята, че този подход трябва да бъде възприет в целия Европейски съюз, но идеята не е събрала достатъчно подкрепа в Европейския парламент.
Сега се очаква все по-често да срещаме „светофарни етикети” в магазините.