Износът на сингъл малцово уиски от Великобритания е достигнал 1 млрд. паунда през 2016 г. за пръв път в историята, съобщава ВВС.
Постижението отбелязва завръщане към растеж на износа на уиски на по-широко ниво, като международните продажби възлизат на общо почти 4 млрд. паунда.
Около 93% от производството се изнася. Добрите резултати идват след спад през 2014 и 2015 г., когато бързото ускоряване на предишния растеж бе ударен от по-лошо представяне на международните пазари.
Китайските власти започнаха кампания срещу корупцията и луксозния начин на живот на държавните представители, а ключови пазари на растеж, като Венецуела и Бразилия, бяха ударени от сериозни икономически трудности.
В същото време британският износ на джин е нараснал с 13% миналата година в резултат на бум на видовете и интереса, увеличавайки се до 474 млн. паунда.
Завръщането на растежа при уискито се дължи на успеха на сингъл малцовата напитка на луксозните и престижни пазари.
Водещите марки в сектора включват Glenfiddich, Glenlivet, Macallan, Jura, Laphroaig, Talisker и Highland Park.
Данните, представени миналия месец от британския орган по приходите и митниците, показват, че обемът на изнесеното сингъл малцово уиски през 2016 г. е равен на 113 млн. стандартни бутилки с процент на алкохола 40%.
В момента сингъл малцовото уиски представлява 10% от изнесения обем уиски и над 25% от стойността му.
Общата стойност на британския износ на уиски възлиза на 3,999 млрд. паунда миналата година спрямо 3,845 млрд. паунда през 2015 г.
САЩ остават най-големия пазар от гледна точка на стойността на продажбите, увеличавайки се от 749 млн. паунда до 854 млн. паунда.
Франция пък е най-големият вносител на уиски по обем със 189 млн. бутилки. Стойността им обаче е равна на 424 млн. паунда, като на сингъл малцовото уиски е 153 млн. паунда.