С последния си финансов отчет PepsiCo ясно показва, че решението за реформа на продуктите дава нов тласък на компанията, съобщава Bloomberg.
Гигантът в хранително-вкусовата индустрия генерира 45% от приходите си от по-здравословни продукти, които включват нискокалорийни напитки и не толкова богати на захар храни. Тъй като потребителите все повече се опитват да ядат здравословно – особено в Северна Америка, компанията отчита, че промяната на стратегията ѝ вече се вижда в печалбата.
PepsiCo постига печалба в размер на 1,20 долара на акция за четвъртото тримесечие на 2016 г. Анализатори очакваха печалба от 1,16 долара на акция. В резултата обаче не се включват еднократните ефекти. Продажбите са се увеличили с 5% до 19,5 млрд. долара за периода, което съответства на прогнозите.
Beverage Digest. Усилията на главния изпълнителен директор Индра Нуйи да въведе нови, различни продукти помага на компанията да се справи със срива в потреблението на захарните напитки, който засяга цялата индустрия. Потреблението на газирани напитки на глава на населението е спаднало до 30-годишен минимум през 2015 г., сочи изданието
Акциите на компанията поскъпват с 0,5% до 107,50 долара за брой в ранната търговия след представянето на резултатите.
Прогнозата на компанията за 2017 г. обаче е малко под оценките. PepsiCo очаква печалба от 5,09 долара на акция, което е под прогнозите за 5,15 долара на анализаторите. Нуйи предупреди още за „продължителни макроикономически предизвикателства“ в бъдеще.
Нуйи смята да прави компанията все по-ориентирана към здравословните продукти. През октомври PepsiCo обеща да намали захарта, солта и наситените мазнини в изделията си. Поне две трети от продуктите на компанията ще имат не повече от 100 калории от добавена захар на порция от 340 грама до 2025 г.
Печалбата на PepsiCo се подпомага и от намаляването на разходите. От 2012 г. те се понижават с около 1 млрд. долара годишно.