Кутията шоколадови бонбони за половинката на днешния Свети Валентин може да се окаже по-евтина заради процъфтяващите доставки на какао, коментира Bloomberg.
Фермерите събират по-големи реколти в Латинска Америка и Западна Африка, които формират около 70% от световното производство. Ръстът на добива понижи фючърсите върху какаото до най-ниското им ниво от 2008 г., намалявайки разходите за компании като Mondelez – производителя на бисквитките Oreo.
Спадовете на пазара на фючърси от своя страна води до по-евтини сладкарски изделия. Това е добра новина за романтиците, тъй като според проучване на National Confectioners Association над 70% от американците ще подарят шоколадови или други бонбони на Св. Валентин. Продуктите вероятно ще останат евтини дори след празника, а хедж фондовете правят рекорден залог, че цените на какаото ще продължат да се понижават.
„Производството ще бъде много по-голямо и ето защо цените спадат“, казва Доналд Селкин, базиран в Ню Йорк главен пазарен стратег в Newbridge Securities, който помага за управлението на активи за 2 млрд. долара. За да се обърне тенденцията, „са нужни граждански неподчинения в тези обикновено нестабилни африкански страни или по-високо търсене“, допълва той.
Паричните мениджъри имат къси нетни позиции върху какаото с 24 320 фючърси и опции към 7 февруари, сочат данни на Комисията на САЩ за търговия на фючърси върху суровини. Това са най-оптимистичните позиции в историята на данните, чието следене започва през 2006 г.
Какаото поевтинява с 33% през последната година на ICE Futures U.S., достигайки осемгодишно дъно от 1 921 долара на тон в понеделник.
Очаква се американците да похарчат около 1,7 млрд. долара за бонбони на Св. Валентин, според базираната във Вашингтон National Retail Federation. Нивото се запазва спрямо оценката за миналата година, макар че се очаква общите разходи за празника да спаднат със 7,6% до 18,2 млрд. долара.
„Свети Валентин за нас е най-големият ден за продажбите през годината“, казва Жак Торес, бивш готвач на тестени изделия, който сега управлява осем известни магазина за луксозни шоколадови продукти и сладолед в Ню Йорк.
Торес, който нарича сам себе си Mr. Chocolate и купува около 150 тона какао годишно за магазините си, плаща по-висока цена за по-качествени зърна, затова спадът на фючърсите няма да засегне особено разходите му. Компании като Mondelez обаче ще усетят влиянието, макар и не веднага, заради хеджиращите програми, които ползват.