fallback

Disney прекрати работата си с PewDiePie след негов гаф

Прочутата звезда на YouTube си позволи да публикува антисемитско съдържание

15:30 | 14.02.17 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Maker Studios на Walt Disney прекрати отношенията си с Феликс Килберг, прочутата YouTube звезда, известна под псевдонима PewDiePie. Решението беше взето, след като той публикува антисемитско съдържание в собствения си канал във видео платформата, пише Bloomberg.

“Въпреки че Феликс си създаде последователи с това, че е провокативен, той често отива твърде далеч в това отношение и в резултат публикува неподходящи видеа“, обяви компанията в изявление. „Maker Studios взе решение да сложи край на отношенията си с него занапред“.

Килберг не е отговорил веднага на запитването за коментар.

Каналът на PewDiePie е един от най-следваните в услугата на Alphabet – YouTube, носейки милиони долари от реклама и партньорства на шведската знаменитост. Въпреки че Феликс е важна фигура в културата на видеата, показващи играенето на игри, Килберг е една от малкото фигури на YouTube, които вече са масово популярни.

По-рано Wall Street Journal писа, че PewDiePie е публикувал девет видеа с антисемитски шеги или нацистки изображения от август насам, въпреки че шведската YouTube звезда свали част от тях впоследствие.

YouTube заложи на Килберг, превръщайки го в едно от имената в своята абонаментна услуга YouTube Red, която предлага оригинални програми като шоуто „ScareDiePie”, което вече има втори сезон. YouTube също не е отговорила на запитването за коментар по темата.

Килберг е спечелил около 15 млн. долара миналата година и е най-печелившата звезда на YouTube, обяви списание Forbes през декември. Той има над 53 млн. абонати на основния си канал.

Килберг се е сблъсквал с подобни проблеми и преди. Twitter за кратко спря акаунта му миналата година, след като той публикува профилна снимка, която може да бъде сметната за нецензурна. Килберг обърка още повече нещата, като заяви, че е бил отстранен, защото се е присъединил към „Ислямска държава“.

Популярността на звезди като Килберг сред младите зрители е основната причина Disney да плати 675 млн. долара за Marker Studios в сделка, сключена през 2014 г. Disney е директен партньор на Килберг, а с Maker създава мрежа в YouTube, наречена Revelmode, която показва видеа на PewDiePie и свързани програми. Поведението на звездата от YouTube е поредното главоболие на Disney с Maker, което наскоро загуби старши директори, докато компанията се опитва да го модернизира. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:05 | 10.09.22 г.
fallback