Дългосрочното планиране става все по-трудно за козметичната компания L’Oreal, на фона на „хаотичната“ политическа обстановка, заяви главният изпълнителен директор на компанията Жан-Пол Агон, пише Bloomberg.
Франция остава труден пазар в момент, в който страната, чието внимание в момента е погълнато от едни от най-несигурните президентски избори, коментира главният изпълнителен директор на компанията. Групата отчете годишните си финансови резултати, които отговориха на очакванията на анализаторите, и обяви обратно изкупуване на акции.
Крайнодесният кандидат за президент Марин льо Пен иска да изведе Франция от еврозоната, а Великобритания започва да преговаря за излизането си от Европейския съюз (ЕС).
"Светът е толкова непредсказуем в момента, че ни е много трудно да планираме дългосрочно“, коментира Агон в интервю за Bloomberg Television. “L’Oreal е гъвкава, така че можем да се адаптираме спрямо еволюцията на света, което е особено важно във времена като сегашните“.
Излизането на Франция от блока обаче „ще бъде наистина лошо“, коментира той. И все пак до момента Brexit донесе на L’Oreal благоприятна среда от гледна точка на продажбите ѝ във Великобритания, благодарение на спадането стойността на паунда, което насърчи туризма в страната.
"Тази година ще бъде хаотична“, обясни той и допълни, че светът става все по-несигурен и сложен, като тази тенденция се задълбочава.
Част от несигурността се дължи на новата администрация на американския президент Доналд Тръмп и потенциалните заплахи за вноса. На САЩ се падат около 27% от продажбите на L’Oreal, което до момента превръща страната в най-големия пазар на компанията, посочва Агон.
„Зависи за какъв вид протекционизъм става дума“, коментира той. „Ние винаги сме имали политиката да произвеждаме там, където продаваме. Ние произвеждаме в САЩ за американските потребители, в Китай – за китайските. Така че по-голямата част от това, което продаваме в САЩ, го правим в САЩ“, заключи той.