Компанията за спортни стоки Puma прогнозира, че оперативната ѝ печалба за 2017 г. ще нарасне поне със същия темп като миналата година. за 2016 г. трите големи спортни събития и по-добрите продажби на женски облекла са донесли ръст на печалбатас една трета, съобщава Puma.
Печалбата преди лихви и данъци се очаква да се увеличи до 170-190 млн. евро, посочии Puma в съобщение. Компанията отчете и продажби и печалба за 2016 г. над очакванията на анализаторите и повиши дивидента си с 50%.
Главният изпълнителен директор Бьорн Гулден е в четвъртата година на стартирания от него процес на преструктуриране. Компанията комбинира спортните облекла със стила на улицата и си сътрудничи с известни имена, като спринтьора Юсейн Болт и певицата Риана.
Представянето на Puma контрастира на това на конкурента Under Armour, който миналия месец прогнозира ръст на продажбите под очакванията на пазара. Това доведе до най-голямото поевтиняване на акциите на компанията от девет години и понижение на кредитния рейтинг до „junk от S&P Global Ratings.
“Смятаме, че имаме някаква инерция и това най-накрая си проличава в отчета ни“, каза Гулден на пресконференция в централата на компанията в Херцогенаурах, Германия. „Клиентите се редят на опашки пред магазините, за да купуват нашите продукти, а именно такъв бранд искаме да имаме“, допълни той.
Акциите на Puma поскъпнаха с 1,2% до 278 евро за брой в сутрешната сесия във Франкфурт. Цената на книжата се е повишила с 65% през последните 12 месеца.
Основният конкурент на Puma – Adidas, който също преминава през рефомиране, планира да представи отчета си за четвъртото тримесечие на 8 март.
Годишната печалба на Puma за 2016 г. е нараснала с 33% до 127,6 млн. евро, което е над оценката на анализаторите за 124,9 млн. евро. За четвъртото тримесечие положителният финансов резултат се е увеличил с 30% до 14,1 млн. евро.
Продажбите на германската компания също се повишават и то за 10-то поредно тримесечие.