Pernod Ricard – вторият по големина производител на спиртни напитки в света, отчете печалба за второто полугодие над оценките на анализаторите, след като продажбите на уиски Jameson продължават да растат, а приходите от Азия се възстановяват, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба се е увеличила с 4% на органична база до 1,5 млрд. евро през шестте месеца до края на декември, заяви базираният в Париж производител на водка Absolut и джин Beefeater в четвъртък. Анализаторите очакваха печалба от 1,47 млрд. евро.
Продажбите на Jameson са нараснали с 20% и са напът да отбележат осмата си година на двуцифрен растеж, след като напитката става все по-популярна за коктейли. Възходът на ирландското уиски накара Diageo – най-големия производител на спиртни напитки в света, да представи нов по-скъп бранд под името Roe & Co, за да навлезе в процъфтяващия сегмент.
Междувременно продажбите на Pernod в азиатския регион са се завърнали към растеж през второто тримесечие за пръв път от година, тъй като търговците на дребно са се запасявали с коняк Martell преди празненствата около Китайската нова година.
„Резултатите от тази серия изглеждат доста прилични“, казва Емон Фери, анализатор в Exane BNP Paribas, в коментар към инвеститорите.
Приходите на подразделението за коняк на конкурента Remy Cointreau нараснаха с 22% на органична база за трите месеца до края на декември, подкрепени от доставките към Азия, съобщи производителят миналия месец.
Pernod потвърди прогнозата си за ръст на печалбата от 2% до 4% през 2017 г.