fallback

Годишните продажби на H&M в България нарастват с 25%

Компанията ще преразгледа микса си от магазини и ще инвестира повече в електронната търговия в глобален план

16:19 | 31.01.17 г.

Продажбите на шведската верига за облекло Hennes & Mauritz AB (H&M) в България през последната финансова година до края на ноември 2016 г. са се повишили с 25% на годишна база до 641 млн. шведски крони (67,8 млн. евро), показва последният отчет на компанията.

За сравнение, за финансовата 2015 г. компанията отчете продажби у нас за 511 млн. крони (54 млн. евро).

Само за четвъртото фискално тримесечие H&M реализира ръст на продажбите от 22% (19% в български лева) до 181 млн. крони (19,1 млн. евро). Резултатът обаче е по-слаб в сравнение с предишните три месеца, когато компанията отбеляза повишение от 29%.

От съседните на България държави най-високи продажби през финансовата година H&M отчита в Турция (2,8 млрд. крони), Румъния (2,1 млрд. крони) и Гърция (1,89 млрд. крони). Трите страни обаче имат съответно 35, 62 и 52 магазина, докато в България те са 19 с един нов отворен магазин за годината.

Компанията като цяло изненада инвеститорите с лек ръст на печалбата за тримесечието и заявява, че ще преразгледа микса си от магазини и ще инвестира повече в електронната търговия. Това доведе до ръст на цената на акциите на H&M до едномесечен максимум, съобщава Ройтерс.

Световната група номер 2 в модната индустрия след собственика на Zara Inditex смята да преразгледа портфолиото си. Около 70-80% от новите магазини тази година ще бъдат на брандове, различни от H&M. Това съответства повече на модела на Inditex, която се представя много по-добре от шведската група. Броят на магазините на Zara – най-голямата верига на испанската компания, е по-малко от 4 на всеки десет магазина.

H&M допълва още, че ще инвестира в технологии, автоматизация и анализи, за да ускори веригата си на доставки.

Компанията казва, че ще въведе електронна търговия на още шест пазара през тази година, което означава, че вече ще покрива 41 от общо 69 пазара, на които има присъствие.

Компанията освен това цели годишен ръст на продажбите в местна валута, включително онлайн продажбите, от 10-15% и очаква да бъде в рамките на този диапазон от тази година нататък. През фискалната 2015-2016 г. продажбите в местна валута са отчели ръст от 7%.

Шведската верига планира да отвори 430 нови магазина тази година – 10-процентов растеж спрямо 11% през изминалата година.

Анализаторите критикуват H&M заради липсата на услуги, като взимане на продукти, купени онлайн, от физически магазини. Във вторник компанията отговори на критиките, че пробва връщане на стоки и получаване на продукти, закупени онлайн, в магазините, както и по-бърза доставка.

Групата, чиято печалба се понижава пет поредни тримесечия, каза, че печалбата преди данъците за последното четвърто тримесечие нараства до 7,4 млрд. крони (783 млн. евро) спрямо 7,2 млн. крони на годишна база.

Анализаторите, анкетирани от Ройтерс, очакваха средно спад от 2% на печалбата до 7 млрд. крони.

Годишната печалба преди данъци е достигнала 24 млрд. крони (2,5 млрд. евро), отбелязвайки лек спад спрямо печалбата от 27 млрд. крони за предишната година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:01 | 14.09.22 г.
fallback