Целодневната закуска започва да губи инерция за веригата ресторанти за бързо хранене McDonald’s, коментира Bloomberg.
Компанията, която през 2015 г. започна да предлага елементи от менюто си за закуска през целия ден, вече не отчита толкова голям ръст на продажбите вследствие на промяната, както в началото. Макар че общата печалба все пак задминава оценките на анализаторите за четвъртото тримесечие, продажбите от ресторантите, отворени от поне 13 месеца, са се понижили с 1,3%.
Заради забавянето в представянето на целодневната закуска McDonald’s ще трябва да потърси нов двигател на растеж в САЩ. Компанията търси технологии, като поръчки чрез тъчскрийн и мобилни устройства, за да подкрепи местните продажби. Не е ясно обаче колко бързо ще се отплатят тези стъпки, казва Майкъл Хейлън, анализатор в Bloomberg Intelligence.
“Все още не знаем откъде ще идват продажбите“, казва той. „Хората са в режим на изчакване“.
Акциите на McDonald’s поевтиняха с 0,9% до 121,10 долара за брой по време на ранната търговия в понеделник след публикуването на резултатите. Акциите отчетоха ръст на цената си от 3% за миналата година.
Резултатите извън страната обаче са по-обнадеждаващи. На глобално ниво продажбите от разработените ресторанти са се повишили с 2,7%, което е доста над оценката на анализаторите за ръст от 1,4%. Печалбата възлиза на 1,44 долара за акция за същия период спрямо прогнозата за 1,41 долара.
Компанията заяви, че спадът на продажбите в САЩ се дължи на „предизвикателното сравнение“ с тласъка от целодневната закуска през миналата година.
Главният изпълнителен директор Стив Ийстърбрук предприе преструктуриране на най-голямата верига за бързо хранене в света, когато пое ръководството преди две години. Разширяването на закуската – дълго желано от клиентите, бе ключова част от тази стратегия и помогна на McDonald’s да излезе от срива на местно ниво през миналата година.
Компанията обаче все още е изправена пред забавяне в цялата индустрия, както и пред жестока конкуренция, поради което предлага по-ниски цени и по-агресивни промоции. Промяната с предложението за закуска няма да бъде достатъчно, за да помогне на компанията.
„Това бе лошо тримесечие за индустрията“, казва Хейлън.