Продажбите на грамофонни плочи в САЩ са се увеличили с 1200% през последните 10 години, пише Statista. И това е абсолютен факт.
Той лежи в основата на множество доклади, които отпразнуват завръщането на винила в противовес на бездушните битове и байтове, до които се свежда музиката тези дни. Но колко голямо е всъщност завръщането на грамофонните плочи? Трябва ли да избършем праха от старите ни грамофони, за да се подготвим за музикалното бъдеще?
Всъщност не. Според доклад на Nielsen от края на 2016 г. грамофонните плочи формират не повече (и не по-малко) от 6,5% от продажбите на албуми в САЩ. Когато се погледнат данните за стрийминга и свалянията на отделни песни от интернет, тази цифра спада до 2,3% от цялото музикално потребление – а не може да се каже, че това е лъвски пай.
Колкото и малко да е влиянието на увеличаващите се продажби на винил върху печалбата на музикалната индустрия обаче, все пак е интересно да се наблюдава как стогодишна технология се завръща, след като почти бе изчезнала.