Американската верига ресторанти за бързо хранене McDonald's продава 80% от своя бизнес в Китай и Хонконг като част от плана си да разшири своите франчайзинг модели за ресторантите си по цял свят, съобщава BBC.
Китайската държавна инвестиционна група Citic и американският частен инвестиционен фонд Carlyle Group ще поемат контрола върху операциите след сделка на стойност 2,1 млрд. долара.
McDonald's притежава и управлява около 65% от своите 2000 обекта в Китай, а франчайзингът позволява на веригата да прибира част от приходите от продажби, като в същото време съкращава оперативните разходи.
Веригата за бързо хранене се опитва да рационализира своите глобални операции, а промяната в структурата на собствеността е основна част от тази реконструкция.
През март миналата година компанията обяви, че търси партньори, които да помогнат за отварянето на още 1500 ресторанта в Китай, Хонконг и Южна Корея през следващите пет години.
По силата на споразумението, подписано в понеделник, американската верига за бързо хранене ще запази 20-процентен дял в китайския бизнес. Citic ще притежава 52% от него, докато Caryle получава 28%.
Конкурентът Yum Brands, собственик на KFC и Pizza Hut, също преструктурира бизнеса си в Китай.
И двете марки са изправени пред нарастващата конкуренция на по-евтини местни ресторанти, особено в Китай.