Най-голямата германска компания за преработване на кафе Tchibo увеличава от 16 януари цените си с 30 до 50 цента за опаковката от 500 грама кафе. Най-продаваният сорт Feine Milde ще струва например 5,99 евро за опаковката от 500 грама вместо предишните 5,69 евро. Това значи увеличение на цената с 5 процента, предава DPA.
Компанията обясни увеличението на цените във вторник с по-високите изкупни цени за суровото кафе и слабото евро.
От пролетта насам сме свидетели на значително поскъпване на зеленото кафе. От курсовете от 1,10 до 1,20 долара за паунд (453 грама), цената се увеличи временно до 1,70 долара и вече се стабилизира около 1,40 долара за паунд. В допълнение зеленото кафе се търгува в долари, а еврото напоследък се обезцени значително спрямо американската валута.
Ценовата политика на Tchibo е определяща за германския пазар, тъй като концернът може да определя самостоятелно цените в своите филиали. Същото се отнася и за веригите Aldi Süd и Aldi Nord, които имат свои собствени компании за печене на кафе и определят сами цените на своята собствена марка.
При други доставчици като Melitta и Dallmayr тази задача се поема от търговците на дребно, главно Edeka и Rewe.
За последен път Tchibo промени цените си през лятото на 2015 г. - за първи път след две години те бяха намалени. По това време групата предлагаше 1 паунд кафе с 30 цента по-евтино.
Веднага щом цените за суровото кафе и курсът на долара го позволят, Tchibo ще понижи отново цените си, обещава компанията, която е пазарен лидер за страната.
Като цяло от 2015 г. цените на кафето се движат във възходяща тенденция. Според Федералната статистическа служба от началото на годината като цяло цената му в Германия се е повишила с 8,5 на сто.