В годината, в която американските вериги ресторанти се оплакваха от слаби посещения, на фона на конкуренцията от храните от супермаркетите и негативния ефект от президентските избори, има едно нещо, която процъфтява: пицата, пише Bloomberg.
Акциите на Domino’s Pizza се радват на 45% ръст на стойността си през тази година. Тези на Papa John’s International пък са записали 60% скок на цената през същия период. За сравнение индексът на 500-те най-големи компании от ресторантьорския сектор в САЩ е отбелязал ръст от 3,4%.
Причините за това са няколко - пицата е евтина, прави се бързо и е относително лесна за получаване, благодарение на удобните мобилни приложения поръчки и технологиите, които позволяват извършването на поръчки на храна от Facebook, Twitter и Apple TV.
“Ресторантите, които бяха успешни през тази година, са тези, които помислиха за удобството”, коментира Стивън Андерсън, анализатор в Maxim Group. “Веригите за пица свършиха добра работа”.
Ресторантьорската индустрия в САЩ до голяма степен обаче се сблъска със спад. Някои обвиняват последствията от изборите и несигурността около политиките, които планира новоизбраният държавен глава Доналд Тръмп по отношение на имигрантите и минималната работна заплата.
По-евтините стоки в супермаркетите също са примамливи за американците, които предпочитат да хапват по-евтино у дома. И все пак навиците на хората, които предпочитат пица, не са се променили. Продажбите на Domino’s в обектите ѝ, отворени от повече от година, нараснаха с 13% в САЩ през последното тримесечие, докато тези на Papa John’s скочиха с 5,5 на сто в Северна Америка.