fallback

Виенчани ще дадат 11 млн. евро за подаръци за Коледа - средно по 350 евро

Книги, ваучери и спортни артикули оглавяват класацията за най-предпочитаните изненади за близките

10:47 | 20.12.16 г.

В края на ноември във Виена беше запалено официално коледното осветление по улиците, а търговците отново очакват клиентите с безброй предложения.

Според проучване, направено по поръчка на Стопанската камара на Виена, потребителите над 15 години не показват спад в плановете си за пазаруване по Коледа, съобщиха от Виенската община.

Планираните разходи за коледни подаръци са на миналогодишното високо ниво – очакванията са, че виенчани ще отделят средно по 350 евро от бюджета си за коледни подаръци. За 50% от анкетираните отделените пари са повече, отколкото през миналата година, защото купуването на коледни подаръци има голямо значение. Виенските търговци поглеждат към коледната търговия тази година с премерен оптимизъм.

За 28% от тях ще има по-високи обороти по Коледа в сравнение с миналата година, като 46% очакват да достигнат високото ниво от 2015 г.

Тази Коледа 1,4 млн. виенчани ще похарчат около 11 млн. евро за подаръци. На първо място сред предпочитаните подаръци отново са книгите. 48% от анкетираните ще сложат книги под коледното дърво. Ваучерите продължават да са на второ място в класацията.

Дрехите като подарък се придвижват с едно място напред и тази година се оказват на трето място преди играчките. Сред търсените коледни подаръци са козметика, бижута и билети за концерт или опера и театър.

Новият хит сред тях тази година са спортните артикули. Въпреки че парите в брой не излизат от мода като коледен подарък, те продължават да губят от значението си.

Само 4% от виенчаните планират подаръци, свързани с пътувания или почивки  – значително по-малко, отколкото през предните години.

Над 70% от виенчаните се вдъхновяват за избор на подарък по търговските улици. Разглеждането на витрини все още е популярно, дори във времената на онлайн пазаруването.

На второ място сред най-често използваните източници на информация за пазаруване на подаръци по Коледа е интернет, който се използва от 53% от участвалите в проучването.

Социалните медии също се ползват с удоволствие предимно от младите виенчани с цел информация и вдъхновение за коледни подаръци. Същевременно рекламните брошури губят популярност като информационен източник.

Виенчани предпочитат да купят подаръци по търговските улици на Виена и кварталите, в които живеят или работят.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:23 | 13.09.22 г.
fallback