Дигиталната музика може да е бъдещето, но утвърдени формати като плочите не планират да си ходят скоро. Нови данни на Entertainment Retailers Association (ERA) показват, че британците са похарчили повече средства за плочи, отколкото за музика миналата седмица. Това подчертава значителна промяна в начина, по който потребителите избират да купуват музика, пише Engadget.
Данните сочат, че по време на 48-ата седмица от 2016 г. потребителите във Великобритания са похарчили 2,4 млн. паунда за плочи, докато свалената музика през този период е достигнала 2,1 млн. паунда.
За сравнение през същия период на миналата година са похарчени 1,2 млн. паунда за плочи, докато дигиталните сваляния са достигнали 4,4 млн. паунда.
ERA отбелязва, че последните данни са повлияни от събития като “Черния петък” и популяността на плочите като коледен подарък. Освен вериги като Sainsbury’s и Tesco вече продават плочи в повечето си магазини.
Това е добра новина за любителите на винили и за музикалната индустрия като цяло. Същевременно вместо да купуват музика, която да пазят при себе си, все повече британци залагат на стрийминг услуги като Spotify. Миналия уикенд певецът The Weeknd постави рекорд за стрийминг в Spotify, след като новият му албум беше слушан 40 млн. пъти в платформата в рамките на ден и 223 млн. пъти през дебютната му седмица.
Освен това трябва да се има предвид, че плочите често са много по-скъпи от музиката за дигитално сваляне. BBC News писа, че най-продаваната плоча за миналата седмица е тройният албум на Кейт Буш с изпълнения на живо “Before The Dawn”, който струва около 52 паунда. Същият албум струва 13 паунда в Amazon.
Свалянето на албуми все пак остава по-популярно. Миналата седмица свалянията на дигитална музика са били 295 хил., докато продадените плочи - 120 хил.
Последни проучвания показват, че някои хора дори не купуват плочи, за да ги слушат, а 7 на сто от колекционерите признават, че не притежават грамофон.