fallback

Българите ще отделят малко над 200 лв. за коледни подаръци

Много потребители ще купят подаръците онлайн, според проучване на pazaruvaj.com

18:08 | 16.11.16 г.

Общата сума, която ще отделят българите за коледни подаръци тази година, е приблизително 225 лева, показва проучване, организирано от платформата за сравнение на цени и продукти pazaruvaj.com.

Анкетираните потребители на интернет тази година планират да купят подаръци средно за 5-6 души. Повечето са от тесния семеен кръг и за тях ще бъдат отделени и най-много средства.

Средно трима близки членове на семейството ще получат подаръци, които ще са на обща стойност 150 лв. Значително по-малка сума ще бъде отделена за приятели и познати – по 25 лв. на човек.

Платформата за втора година проучва плановете за купуване на коледни подаръци на българските интернет потребители.

Преобладаващата част от анкетираните 300 души (81%), предпочитат да избегнат стоенето по опашки и планират да купят подаръците онлайн.

Благодарение на все по-популярните празнични промоции купувачите могат да започнат с осигуряването на подаръците още от началото на ноември.

Проучването показва, че българите повече предпочитат да купуват подаръци за приятели, отколкото за далечни роднини – едва 22% от анкетираните ще отделят средства и за тях. На други познати и на колегите си подарък планират да купят 13% от потребителите.

Изживяването при онлайн пазаруването става все по-важно за онлайн купувачите, затова решенията им се влияят не само от избора между онлайн магазините и техния асортимент, но и от предшестващите го резултати от "търсенето".

Според авторите на проучването сайтовете за сравнение на цените вече са втората най-важна опорна точка за онлайн ориентиране след интернет търсачките.

Най-важният критерий продължава да бъде цената, но все важна роля сред критериите играят първите впечатления и опитът, свързани с надеждността на избрания онлайн магазин.

Освен това при определянето на мястото на онлайн пазаруването важна роля играят и много критерии, свързани с качеството и удобството - например продуктовата гама, запознаването с написаните за продуктите отзиви на купувачи, резултатите в сайтовете за сравнение на цени, а също дали в момента на поръчката продуктът е на склад.

И тази година сред българите-потребители на интернет основният избор на подарък пада върху „класическите” опции – облекло (55%), продукти за грижи за красотата, козметика (45%) и игри/играчки (35%).

В тесен семеен кръг ще бъде популярно и купуването на забавна електроника и други електронни стоки (33%). Купуването на тази продуктова гама се наблюдава и сред планиращите да правят подаръци в широк семеен кръг, но с отслабването на семейната връзка в повечето случаи ще имат предимство предметите, които могат да бъдат закупени и за по-малка стойност – дрехите. Книги ще подарят 28% от интернет потребителите.

Проучването e осъществено от GKI Digital по поръчка на Pazaruvaj.com през октомври 2016 г. чрез онлайн събиране на данни на основата на извадка от 300 анкетирани лица.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:44 | 12.09.22 г.
fallback