Производители на бира вече изписват на етиката съдържанието на калориите. Това съобщи Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България, пред вестник "Монитор".
Това се прави, въпреки че по регламент няма такова изискване, за разлика от безалкохолните напитки.
Радомирова уточни още, че информацията за калориите може да се намери и на интернет сайтовете на пивоварите. Хората все повече се интересуват от това, коментира тя.
Според общоевропейско проучване 72% от респондентите смятат, че е добре информацията за калориите да се посочва на етикета, за да могат потребителите да направят информиран избор, каза още Радомирова. Тя допълни, че в все пак в световен мащаб след водата и чая бирата е най-консумираната напитка.
По данни на съюза в 100 мл светло пиво има между 43-45 калории, а в тъмната бира има 48-52 калории. Освен това пенливата напитка няма мазнини и сол, а съдържанието на въглехидрати е 1-2 гр.
Най-малко са калориите в безалкохолната бира - между 18 и 23 на 100 мл, а в нискоалкохолните съдържанието е между 28 и 30.
Относно по-високата калорийност на тъмното пиво Радомирова посочи, че това е съвсем закономерно, защото през зимата организмът се нуждае от повече енергия.