fallback

Печалбата на Sainsbury's за първото полугодие се свива с над 10%

Компанията се сблъсква с все по-силна конкуренция на британския пазар

14:53 | 09.11.16 г.

Британската верига супермаркети Sainsbury's отчете 10,1% спад на печалбата за първата половина на фискалната година до 277 млн. паунда, тъй като продажбите продължават да се свиват, пише BBC.

Компанията заяви, че продажбите са спаднали с 1% за 28-те седмици до 24 септември спрямо същия период на миналата година.

По думите на Sainsbury’s въпреки че пазарът остава силен, „ценовият натиск продължава да оказва влияние върху маржовете“. Освен това ефектът от спада на паунда върху търговците на дребно е „несигурен“, тъй като предполага увеличение на разходите през втората половина на годината.

Акциите на втората по големина верига супермаркети във Великобритания понижиха стойността си с 5 на сто по време на сутрешната търговия.

Въпреки спада на продажбите главният изпълнителен директор Майк Коуп заяви, че Sainbury’s е постигнала „добър напредък“ в своята стратегия за доставки във Великобритания.

„Инвестирахме в качеството на нашите продукти, докато намалявахме цените на всекидневните продукти, постигайки ръст на обема на доставките, и се представихме по-добре от пазара на потребителските услуги“, коментира той.

По-рано тази година Sainsbury’s придоби търговеца на дребно Home Retail Group, за да разшири своите предложения извън бизнеса с храни.

„До Коледа ще отворим 30 дигитални магазина Argos”, коментира Коуп.

Същевременно конкурентните вериги Aldi и Lidl разширяват бързо бизнеса си във Великобритания, подкопавайки бизнеса на Sainsbury’s и други компании от сектора, в това число Tesco, Morrisons и Asda. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:03 | 13.09.22 г.
fallback