Производителят на шоколадови изделия Mondelez International защити решението си да промени вида на емблематичния си шоколад Toblerone за Великобритания. Компанията увеличи разстоянието между „връхчетата“ на шоколада, коeто променя коренно познатата му форма, съобщава Wall Street Journal.
С хода Mondelez намалява грамажа на шоколада от 170 грама на 150 грама.
По рано тази година базираната в Ийст Хановер, Ню Джърси, компания намали в цял свят грамажа на по-големия Toblerone до 360 гр. от 400 гр., но разликата при него не се забелязва толкова много.
В същото време препоръчителните цени за двата размера остават същите.
Компанията се позова на нарастващите разходи за „много съставки“ като причина за промените. Toblerone се произвежда в Берн, Швейцария, и се изнася в над 120 страни. Mondelez заяви, че производствените разходи са скочили в Швейцария заради значителния спад на еврото спрямо швейцарския франк през януари 2015 г. В същото време цените на какаото също се увеличават стабилно през последните три години.
Други британски производители наскоро повишиха цените си, позовавайки се на острото поевтиняване на паунда след вота на 23 юни за излизане от Европейския съюз (ЕС). Това направи внасяните съставки на продуктите по-скъпи.
Говорител на компанията заяви, че за налагане на промените са били нужни месеци и те са започнати още преди вота за Brexit.
“Понасяхме тези разходи възможно най-дълго, но за да гарантираме, че Toblerone ще остане на лавиците, че е ценово приемлив и запазва емблематичната си форма, която всички ние познаваме и обичаме, трябваше да намалим грамажа на този размер шоколад“, каза говорител на Mondelez.
Каквато и да е причината, британските потребители реагираха остро.
„Имате някакъв по-луксозен шоколад, който е добре познат заради отличителната си форма и за да спестите пари, променяте именно формата?“, пише потребител във Facebook.