Вторият най-голям производител на алкохолни напитки в света Pernod Ricard отчете ръст на продажбите, който надмина прогнозите, след като търсенето на нейното ирландско уиски Jameson нарасна в САЩ, пише Bloomberg.
Приходите са се увеличили с 4% през първото тримесечие от фискалната година на базираната в Париж компания. Анализаторите очакваха ръст от 2,7%. Акциите на компанията повишиха стойността си с 3% до най-високото си ниво от юли 2015 г.
Продажбите са скочили с 8% в Северна и Южна Америка, а в Европа – с 6%, надминавайки очакванията.
В САЩ, най-големият пазар на Pernod Ricard, Jameson насърчава растежа в категорията на ирландското уиски. Това компенсира слабостта в Китай, където търсенето на скъп коняк и скоч се сви заради правителствените мерки срещу корупцията и необичайните разходи по високите етажи на властта.
"Приходите за първото тримесечие потвърждават, че след няколко години на застой, растежът най-сетне се възобновява“, коментира Едуард Мънди, анализатор в Jefferies.
Цената на акциите на Pernod скочи с 2,4% до 11,05 евро в 9:14 ч. в Париж. От началото на годината тя е нараснала с 5,7%, докато тази на книжата на конкурента Remy Cointreau е отбелязала ръст от 20%.
Освен Jameson, американците пият повече текила Avion и Altos, както и шампанско, в това число Mumm и Perrier-Jouet, заяви в интервю главният финансов директор на компанията Жил Бугар.
Pernod е уверена, че за цялата година може да има подобрение в Китай, но на този етап не се ангажира да заяви, че ще се върне към растежа, обясни Бугар.
Компанията потвърди прогнозата си за растеж на годишната печалба с между 2 и 4%,
"Имаме добър старт на финансовата година, в съответствие с нашата годишна прогноза“, коментира главният изпълнителен директор Александър Рикар.
По-рано тази седмица Remy Cointreau отчете продажби, които надминаха прогнозите, подпомогната от американското търсене на коняка Remy Martin и от възстановяването на бизнеса ѝ в Китай. Органичните данни на Pernod не включват придобиванията, продажбите на активи и валутните колебания.