Най-голямата компания за хранителни продукти в света Nestle понижи годишната си прогноза, след като приходите й за първите девет месеца на годината нараснаха с най-слабия темп от повече от десетилетие. Това се дължи на забавянето на растежа на развиващите се пазари и на дефлацията в Европа и Северна Америка, пише Bloomberg.
Приходите за 2016 г. ще нараснат с 3,5% на органична база, обяви базираната в Швейцария компания. Така тя се отказва от целта си за постигане на растеж, подобен на миналогодишния – 4,2%. Продажбите на Nestle за деветте месеца са скочили с 3,3% и не оправдават очакванията на анализаторите. Акциите на компанията повишиха стойността си с 2% в Цюрих.
От няколко години Nestle и нейните конкуренти като Unilever и Danone се борят с дефлацията в Европа, която не им дава възможност да качат цените на стоките си. В момента те се сблъскат с обратната ситуация на развиващите се пазари, където повишаването на разходите за суровите материали ги принуждава повишат цените на продуктите си в страни като Бразилия. Това пък отблъсква купувачите.
Волатилните пазари ще окажат натиск върху Nestle, заяви Марк Шнайдер, който от 1 януари ще заеме длъжността главен изпълнителен директор на компанията.
"Определянето на цените е един от най-големите проблеми“, коментира Алън Оберхубер, анализатор на MainFirts Bank. По думите му няма изгледи скоро ситуацията да се подобри.
След като Nestle качи цените с 1,3% през третото тримесечие, ръстът на продадените обеми се забавя до 1,9% от 2,7% през второто тримесечие. Увеличението на цените на развиващите се пазари влияе негативно и на Unilever, която миналата седмица отчете първия спад на доставките си за тримесечие от 2014 г. насам.
Бизнесът на Nestle с шоколадови изделия е един от най-зле представилите се за деветте месеца, като продажбите са спаднали с 1,4%.
Тази седмица Danone обяви, че растежът на продажбите за тримесечието е най-бавният от десетилетие. Reckit Benckiser Group също понижи прогнозата за растежа на приходите си в долния диапазон на досегашната си прогноза заради отслабващото търсене в Русия.