fallback

Китай спира възхода на Danone

Нови разпоредби за безопасността на храните в азиатската страна доведоха до забавяне на бизнеса с бебешка храна

10:13 | 18.10.16 г.
Автор - снимка
Редактор

Опитът на китайските власти да осигурят повече сигурност по отношение на хранителните стоки и произтичащите от този ход сътресения в търговията стопираха възхода на най-големия производител на млека в света Danone SA, който отчете най-бавния ръст на продажбите за третото тримесечие от над десетилетие.

Резултатите на компанията останаха малко под оценките на анализаторите на фона на забавянето при бебешките храни, които обикновено са един от най-бързо разрастващите се бизнеси, съобщава Bloomberg.

Приходите са се увеличили с 2,1% на годишна база, заяви базираната в Париж компания в съобщение от вторник. Анализаторите очакваха растеж от 2,4%. Общите продажби са се понижили до 5,54 млрд. евро заради спад на обема за пръв път от шест тримесечия.  

Китай променя правилата на пазара за бебешки формули, след като опасения около безопасността на продуктите доведоха до бум на онлайн и чуждестранните покупки на бебешка храна. Преди няколко години скандал с подправено мляко на прах срина доверието на китайците към местните продукти. Последиците бяха презапасяване от чужбина, поръчки чрез интернет или преминаване към чуждестранни марки, като Danone. 

Производството на бебешка храна на Danone в Европа, което печелеше силно от това търсене, сега се забавя, тъй като търговците на дребно се опитват да разпродават запасите си, подготвяйки се за новите регулации. Nutrilon и Aptamil на Danone са едни от най-известните брандове бебешки храни в Китай, който е четвъртият по големина пазар за компанията. 

„Китай е в преход, създавайки краткосрочна волатилност и негативно отразявайки се на нашия ръст на продажбите“, каза главният изпълнителен директор Емануел Фабер в изявление. Danone заяви, че ефектът ще продължи докато регулациите не се приложат изцяло.

Продажбите от подразделението на Danone за хранителни продукти за деца са нараснали с 1,7% след растеж от 6% през първото полугодие. Анализаторите очакваха растеж от 2,5%.

Освен това Danone отчита по-слабо търсене на минерални води в Китай.  

Производителят на водата Evian през юли договори закупуването на WhiteWave Foods за 10 млрд. долара, ход, който ще удвои размера на американския бизнес на компанията и ще я направи глобален лидер в органичната храна и напитки. Danone каза, че цели да приключи сделката тази година, макар че може да срещне регулаторни забавяния заради искането на правосъдното министерство на САЩ за допълнителна информация.

Производителят на млеката Activia потвърди прогнозата си за годишен ръст на продажбите от 3% до 5% тази година. Danone заяви през юни, че очаква оперативният марж да се разшири с 50-60 базисни пункта през 2016 г. на годишна база.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:44 | 12.09.22 г.
fallback