Модните брандове изпадат все повече в класацията на Interbrand за 100-те най-престижни марки в света, пише Bloomberg.
Забелязва се забавяне на търсенето, особено в Китай, който се отразява на модните компаниите в тазгодишния списък. Италианската луксозна модна къща Prada пада до 81 място от 69-то, а модната марка Ralph Lauren Corp. тази година заема 98 място от 91-во през миналата година. Германският бранд Hugo Boss пък изпада напълно от Топ 100.
Interbrand класира компаниите по финансови резултати, влияние на пазара и цена.
„Всеки сектор има своите възходи и падения, но марките, които успяват, са тези, които имат абсолютно ясно послание като марка, както и последователност на пазара“, обясни Ребека Робинс, глобален директор на Interbrand. По думите това става все по-трудно за модните марки.
Тази година почти една трета от компаниите в списъка са технологични или автомобилни гиганти. За първи път в списъка попада автомобилният производител Tesla Motors Inc.
Германският Volkswagen пък изпада с пет места надолу заради скандала с вредните емисии миналата година.
В класацията попадат 52 американски имена, което е повече от всяка една друга страна. Германия попада в списъка с 10 компании, а Франция - с осем.
Технологичният бизнес продължава да затвърждава позициите си. За четвърта поредна година първите две места се оглавяват съответно от Apple и Google. На трето място се нарежда Coca-Cola, следвана от Microsoft, Toyota и IBM. От своя страна Amazon се изкачва от десето на осмо място.
Социалната мрежа Facebook е лидер в друго отношение – стойността на марката нараства с 48%, което е повече от всяка една друга компания в класацията. Мрежата се изкачва с осем позиции до 15-то място.