fallback

Starbucks атакува Китай с нова линия от чаени напитки

Пазарът за чай в страната е на стойност 9,5 млрд. долара

11:29 | 12.09.16 г. 1

Американската кафе верига Starbucks планира да засили глобалния си бизнес с чай до 3 млрд. долара през следващите пет години. От днес компанията започва да продава нова линия от напитки с чай, известни като Teavana, в азиатско-тихоокеанския регион, след като миналата седмица представи продуктите в Китай.

Китай е най-бързо разрастващият се пазар на Starbucks, коментира Bloomberg. Базираната в Сиатъл кафе верига отваря 500 кафенета годишно в най-населената страна в света, като цели да открие общо 3 400 кафенета до 2019 г.

Компанията разчита на Китай за инерция на растежа, възползвайки се от любовта към чая, която създава пазар за 63,2 млрд. юана (9,5 млрд. долара) - почти 10 пъти по-голям от пазара на кафе в страната. Новите чаени продукти на Starbucks съвпадат по-добре и с нарастващото търсене на китайските потребители на продукти, които насърчават здравословния начин на живот.

Тенденцията към здравословен начин на животсе засилва в Азия и както с повечето неща усвояването на нови тенденции в Китай е по-бързо, отколкото в останалата част на света“, казва Матю Краб, ръководител на азиатско-тихоокеанските проучвания в Mintel Group. “В Азия има силна чаена идентичност, която е в добра хармония най-вече с азиатската позиция към здравето, тъй като е фокусирана по-скоро върху превенцията, отколкото върху лечението. Поради това продуктите с чай вероятно ще отбележат силен растеж“, прогнозира той.

Starbucks придоби Teavana – линия от чай и чаени къщи, през 2012 г. и твърди, че напитките се справят добре в американските кафенета. Търсенето на по-здравословна храна и напитки от потребителите в САЩ е засилило чаения й бизнес с 12% през миналата година. Най-добре продаваният продукт – студеният чай, дори отбелязва ръст на продажбите от 29%.

В Китай много по-големият пазар за феновете на чай се разширява с около 6%, т.е. с подобен на кафето темп. За Азия, където пиенето на чай е широко разпространен навик, Starbucks трябваше да създаде чаени напитки в много по-смели и изтънчени комбинации, за да привлече интереса.

Предложенията в Азия включват черен чай с червен грейпфрут и мед, както и зелен чай с алое вера и круша. Тези рецепти са доста по-сложни в сравнение с най-продаваните продукти в САЩ, като черен чай с манго и зелен чай с праскова.

Starbucks обаче може и вече да е закъснял с плана си, тъй като растежът на пазара за чай в Китай се е свил до 5,8% през миналата година. Забавянето е осезаемо в сравнение с ръста от 18% през 2010 г., сочат данни на Euromonitor.

Чаят, разбира се, е развит пазар в Азия“, казва Краб. „Съществува от хиляди години и видяхме колко бързо чаят с балончета стана известен сред тийнейдържите в Азия преди няколко години. Тъй като тези млади потребители вече са по-големи, те преминават към нещо по-изтънчено, където може да се наложи Teavana”, посочва той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:48 | 13.09.22 г.
fallback