От години McDonald`s беше позната със своята политика да търси малки компании, които да получат франчайз за отваряне на ресторант от веригата, пише Bloomberg. Често франчайзърите й в САЩ управляваха един или два ресторанта, с цел по-добро качество на услугите.
В последно време обаче нещата се променят и McDonald`s вече търси по-голами оператори. Брокери коментират, че компанията дори окуражава малките собственици да продават своя бизнес.
От 2014 година получателите на франчайз да отворят ресторант от веригата за бързо хранене намаляват с 2,6%, но в същото време броят на ресторантите растат с 1,2%. Това означава, че веригите стават все по-големи.
През 2014 година франчайзърите с пет или по-малко ресторанта в САЩ а били 1 930, а днес броят им е вече 1 842. Има обаче 12% ръст в броя на операторите, които имат над 10 ресторанта - те вече са 245 спрямо 218 през 2014 година.
Bloomberg посочва, че отървавайки се от по-малките собственици, McDonald`s по-лесно ще може да внедри нови технологии като например тъчскрийни, чрез които клиентите сами ще поръчват храната си. Подобна система вече се тества в 250 ресторанта в САЩ.
Подобни иновации обаче струват пари, а малките компании нямат достатъчно средства, за да инвестират в тях.
Обикновено малките оператори продават на по-големите, които вече управляват няколко ресторанта на McDonald`s, обясни говорител на компанията. Това води до по-малко, но пък по-силни франчайзъри, по-добри финансови резултати и възможнисти за инвестиции, добавят оттам.
Подобна е политиката и на другите вериги за бързо хранене - в САЩ Burger King, Wendy`s, Subway и Pizza Hut дават разрешително за отваряне на ресторант само на големи компании.