ИКЕА България отчете 18% ръст в продажбите, 12% ръст на посетителите и 26% повече клиенти в сравнение с миналата каталожна година.
Резултатите включват магазина на ИКЕА в София, онлайн магазина и центъра за поръчки във Варна.
За изминалата каталожна година трите канала за продажба отчитат оборот от 92 млн. лева. Компанията регистрира общо 2,5 млн. посетители и 950 хил. клиенти, заяви Тео Муратидис, управител на ИКЕА България.
Компанията планира да открие и нов център за поръчки в Бургас тази есен. Той ще се намира в Mall Galleria.
От компанията определят като „отлично“ представянето на съществуващия център за поръчки във Варна. Първият обект надмина предварителните очаквания, отчитайки оборот от 5,7 млн. лева и 136 хил. клиенти през първата година от своето съществуване. Във вторник ИКЕА представи и новия си каталог и ново мобилно приложение, което ще бъде налично в България от 9 септември. IKEA е най-голямата верига магазини за обзавеждане на дома в света. Компанията е основана в Швеция през 1943 г. от Ингвар Кампрад. Днес тя има 387 магазина в 48 страни.
Компанията стъпи на българския пазар през 2011 г. с откриване на магазин в София. IKEA навлиза на българския пазар чрез франчайз договор на House Market S.A, която управлява общо 7 магазина на IKEA в Гърция, Кипър и България.