fallback

Tiffany отчете неочакван ръст на печалбата за тримесечието

Една от причините за доброто представяне са по-ниските производствени разходи

15:30 | 25.08.16 г.

Луксозната бижутерска компания Tiffany & Co отчете неочакван ръст на печалбата за второто тримесечие, след като маржовете са получили подкрепа от по-ниските производствени разходи, промените на продуктовия микс в продажба и увеличението на цените, съобщава Ройтерс.

Акциите на компанията поскъпнаха с 4,5% до 72 долара за брой в търговията преди отварянето на пазара в четвъртък.

Нетната печалба на Tiffany се е повишила до 105,7 млн. долара, или 84 цента на акция, за тримесечието, приключило на 31 юли, от 104,9 млн. долара, или 81 цента на акция, за същия период на миналата година.

Средната оценка на анализаторите беше печалбата да се понижи до 89,8 млн. долара, или 72 цента на акция, посочва Thomson Reuters.

Oбщите и административните разходи и тези по продажбите на компанията са се понижили с 4,3% до 402,2 млн. долара през тримесечието. Брутният марж се е увеличил до 61,9% от 59,9%.

Рентабилността на Tiffany за останалата част от годината вероятно ще намери подкрепа в последните спадове на цените на благородните метали като сребро, злато и платина, казва анализаторът Браян Ярбъроу от Edward Jones в коментар преди отчета.

Tiffany, известна с годежните пръстени със 130-годишна история, обаче се бори със спад на продажбите заради по-слабия туристически трафик и по-силния долар, който изяжда стойността на приходите от пазарите извън САЩ.

Продажбите на Tiffany от магазини, отворени преди повече от година, са се понижили с 8% през последните три месеца, с което отбелязват спад за седмо поредно тримесечие.

Средната оценка на анализаторите бе за спад от 6,90%, сочи консултантската фирма Consensus Metrix.

Общите нетни продажби на Tiffany са се понижили с 5,9% до 931,6 млн. долара, като анализаторите очакваха 934,74 млн. долара.

„Глобалната среда продължава да отразява добре познатите предизвикателства, които според нас имат широк ефект върху разходите на местните клиенти, както и на чуждестранните туристи, особено от Китай“, коментира главният изпълнителен директор Фредерик Куменал в изявление.

Компанията каза, че продажбите са по-ниски в континентална Европа заради слабото търсене от чуждестранни туристи и местни клиенти за разлика от по-доброто представяне във Великобритания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:13 | 13.09.22 г.
fallback