Износът на швейцарски часовници се понижава за 13-ти пореден месец през юли, след като Хонконг слезе на второ място в своеобразната класация на най-големите пазари за пръв път от повече от десетилетие, посочва Bloomberg.
Експортът като цяло се свива с 14% до 1,6 млрд. швейцарски франка (1,7 млрд. долара), сочат актуалните данни на Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия.
Коригиран спрямо работните дни, спадът на месечния износ е от 5,9%, показват данни на швейцарските митници.
Само износът за Хонконг е надолу с 33% до 175 млн. франка. Страната традиционно бе най-големият пазар за луксозни часовници.
Приходите от продажби от САЩ, които вече са най-големият пазар, са с 15% по-малки до 179 млн. франка.
Спадащото търсене се разпространи от Азия до основните пазари на индустрията в Европа.
Печалбата на Swatch Group AG за първото полугодие се срина с 54%, съобщи през юли производителят на часовниците Omega.