fallback

Nestle отчете най-слабия ръст на продажбите от 2009 г. насам

Причината се крие в „исторически ниските нива“ на цените на много пазари, заяви изпълнителният директор Пол Булке

10:41 | 18.08.16 г.

Най-голямата компания за хранителни продукти в света – Nestle, отчете най-бавния ръст на продажбите си за първото полугодие от 2009 г. насам, изпитвайки трудности в ценово отношение, съобщава Bloomberg.

Приходите са се увеличили с 3,5% на органична база, заяви базираната във Вевей, Швейцария, компания в четвъртък. Анализаторите очакваха ръст от 3,7%. Обемът е нараснал с 2,8% при прогнози за 3,1%.

„Цените като цяло извън Латинска Америка са изненадващо слаби“, каза Патрик Ланг, ръководител на капиталовите проучвания в Julius Baer Group.

Цените са достигнали „исторически ниски нива“, макар че вероятно ще се възстановят „донякъде“ през следващите месеци, заяви главният изпълнителен директор Пол Булке. Тръгващият си директор е напът да отчете ръст на продажбите под средната дългосрочна цел на компанията за четвърта поредна година.

Nestle потвърди, че очаква годишният органичен ръст на приходите да бъде подобен на миналогодишния от 4,2% и повтори целта си да постигне по-добри маржове и базова печалба на акция при постоянна валута. Дългосрочната цел на компания е за ръст на продажбите между 5% и 6%.

Търговският марж на оперативната печалба за първото полугодие се е разширил до 15,3% от 15% преди година благодарение на икономии и по-ниски разходи за суровините. Nestle обяви през май планове да подобрява маржа с 2 процентни пункта след 2019 г. чрез икономии.

Главният финансов директор Франсоа-Ксавиер Рожер заяви, че втората половина на годината ще бъде подкрепена от по-благоприятни възможности и по-високи цени на някои развиващи се пазари като Бразилия и Русия.

През юни Neste посочи Улф Марк Шнайдер от Fresenius за наследник на Булке. Той ще се присъедини към компанията през следващия месец и ще заеме поста от 1 януари. В миналото Шнайдер бе част от медицинската индустрия, подкрепяйки насочването на Nestle към продукти за по-здравословно хранене в търсене на по-бърз растеж.

Nestle обаче се представя по-зле от конкурентите си. Unilever обяви ръст на продажбите за второто тримесечие над оценките, продавайки повече дезодоранти и продукти за коса. Растежът остава стабилен през първото тримесечие, но печалбата идва основно от по-високите цени на продуктите на компанията, тъй като обемът на продажбите се забавя. Печалбата за полугодието на Danone задмина прогнозите, след като преобразяването на Actimel и Danonino и по-скъпите продукти са компенсирали по-слабия от очакванията обем.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:35 | 11.09.22 г.
fallback