Продажбите на Gap Inc. спадат през юли с 4%, или с повече спрямо очакваното, заради по-слабо търсене сред едноименния бранд и Banana Republic, посочва MarketWatch.
През четирите седмици до 30 юли търговецът на облекла бележи 14% понижение на продажбите в Banana Republic и 4% в едноименния бранд.
Анкетираните от Thomson Reuters анализатори очакваха общо намаление от 0,3%, включително 3,9% спад в Banana Republic и 1,4% в Gap. Продажбите в Old Navy са без промяна през юли спрямо очаквания от анализаторите ръст от 1,6%.
За последното тримесечие Gap очаква изгладена печалба на една акция от 58 цента до 59 цента, което е над прогнозираните от анализаторите 48 цента на акция.
През тримесечието продажбите са надолу с 2%, а предварителните нетни приходи от продажби са за 3,85 млрд. долара. Анализаторите предричаха 3,78 млрд. долара.
През май Gap предупреди за слаби продажби и че ще предприеме стъпки да оптимизира бизнеса си, включително да оцени операциите на Banana Republic и Old Navy извън Северна Америка.
За да се справи със спада на продажбите, главният изпълнителен директор на Gap Арт Пек нае нови директори и обеща по-бърза промяна на стоковия асортимент. Освен това компанията свива присъствието си, като затваря дузина локации.ю
Акциите, които загубиха 27% от стойността си през последните 12 месеца, се обезцениха с 4,8% до 24,40 долара в следборсовата сесия.