Най-големият германски производител на спортни стоки Adidas отчете подобрение през второто тримесечие на продажбите и маржовете в своя голф бизнес, който се опитва да продаде, съобщава Ройтерс.
Компанията, която повиши прогнозата си за печалбата през 2016 г. за четвърти път през миналата седмица след силни предварителни данни за тримесечието, обяви, че приходите на нейния голф бизнес нарастват със 7%, задвижвани от двуцифрения ръст в продажбите на марката за стоки за голф TaylorMade.
Положителните данни идват в момент, в който най-големият конкурент на марката Nike обяви, че прекратява производството на голф оборудване. Компанията не обясни напълно намеренията си и остави неясно дали продава бизнеса си или просто временно се отказва от него.
След години на спад в продажбите Adidas първи обяви през май, че продава своя голф бизнес, като все пак запази бизнеса с обувки и дрехи за голф, докато търси купувач на подразделението TaylorMade и на марките дрехи Adams и Ashworth.
Още от миналата година компанията преразглежда операциите си, свързани с продуктите за голф. Тя нае Guggenheim Partners да разгледа възможностите, които стоят пред този бизнес. По данни на Adidas приходите ѝ от TaylorMade-Adidas Golf са се свили с 13% през 2015 г., като се изключат валутните колебания.
Марк Джоузефсън, анализатор на Equinet Bank, обясни, че решението на Nike може да направи по-трудна продажбата на голф подразделението на Adidas TaylorMade.
Броят на хората, които играят голф, рязко намалява през последните години. Продажбите на голф подразделението на Adidas се свиха с една трета през 2015 г. спрямо пика през 2012 г.
За тази година компанията очаква брутен марж от 48-48,3% в сравнение с 48,3% през миналата година и спрямо предишната прогноза за спад от 50 базисни пункта.
Междувременно основният бранд Adidas е във възход, като продажбите през тримесечието нарастват с 32% в Северна Америка и с 30% в Западна Европа.
Концернът съобщи за двуцифрено повишение на продажбите при стоките за бягане, футбол и тренировка.
Adidas представи още през миналата седмица предварителни данни и повиши значително годишната си прогноза. Като цяло приходите скачат през второто тримесечие с 13 на сто до 4,4 млрд. евро, а печалбата - с 99% до 291 млн. евро. За цялата година компанията очаква печалба от над 1 млрд. долара. Приходите ще нараснат с около 10%.
Източник: CNBC
Компанията се стреми да отговори на опасенията на някои инвеститори, че нейният успех е силно зависим от модни продукти като неговите Superstar маратонки, а не от представянето на стоките за различните спортове.
Въпреки това обаче акциите на компанията поскъпват с 61% през тази година, което превръща Adidas в най-добре представящия се компонент в германския бенчмарк DAX.
Днес цената на акциите на германския производител пада с 2,81% до 143,75 евро малко след 14:30 часа българско време, което е най-голямото понижение от повече от месец, посочва Bloomberg.