Продажбите на необработени диаманти по време на последния аукцион на De Beers достигнаха 520 млн. долара, което увеличава надеждите, че индустрията може да избегне забавянето през втората половина на годината, пише Bloomberg.
Въпреки че това е най-слабата продажба на най-големия доставчик на диаманти в света за тази година, продължаващото търсене в един обичайно слаб период се възприема като добър знак от анализаторите, включително от Едуард Стърк от BMO Capital Markets.
"Това изглежда като окуражаващ резултат, като се има предвид спокойния период за индустрията с диаманти“, коментира Стърк.
Индустрията с диаманти е сезонна, като почивния период от Деня на благодарността в САЩ през ноември до Лунната нова година в Азия през януари или началото на февруари е най-активният период за продажбите на бижута.
Спадът на запасите през първото тримесечие означава, че компаниите за диаманти се насочват към нови необработени камъни. Изминаха шест години откакто цените отбелязаха ръст в периода юли до декември.
Освен това индустрията се сблъсква и с други проблеми от страна на кредитната криза, тъй като ключови финансисти се оттеглят, а търсенето отслабва заради забавянето в Китай и Индия, втория и третия най-голям пазар.
"Не виждаме големи рискове тук, тъй като обемите остават големи“, коментира базирания в Москва Кирил Чуйко от BCS Global Markets. “Лятото е един от най-слабите периоди за купуването на диаманти“.