Продажбите на френския производител на луксозни стоки Hermes се увеличават с 6% през първата половина на 2016 г. до 2,4 млрд. евро, съобщава MarketWatch.
Растежът е по-малък в сравнение с миналата година, когато компанията отчете скок в приходите с повече от 20% спрямо предходната година.
Приходите само през второто тримесечие нарастват с 6,2% до 1,25 млрд. евро. Анализаторите прогнозираха те да са в размер на 1,23 млрд. евро.
Семейната компания обясни, че е била засегната от негативни валутни ефекти през първата половина на годината. Като изключим тези ефекти, продажбите се увеличават със 7% в периода до юни тази година.
Производителят на чантите "Birkin" и "Kelly" отново подчерта, че очаква приходите да нараснат с под 8% при постоянни валутни курсове тази година. Това се дължи на отслабващата световна икономика и геополитическите напрежения, които ограничават потребителското търсене на скъпи чанти и други модни стоки.
Компанията изпрати 2015 г. с ръст на печалбата от 13%, успявайки да запази водещите си в индустрията маржове, въпреки че ръстът на приходите леко се е забавил през четвъртото тримесечие. Печалбата се повиши до 973 млн. евро от 859 млн. евро през 2014 г. с 8,1% ръст на приходите до 4,84 млрд. евро.