Британско-холандската компания за бързообортни стоки Unilever обяви ръст на продажбите през второто тримесечие, който леко надминава очакванията, съобщи Bloomberg. Производителят на редица продукти за лична хигиена отчита ръстове в продажбите на дезодоранти и стоки за грижа за косата.
Приходите растат с 4,7% на фона на очакванията за ръст от 4,5 на сто, прогнозиран от 22 анализатори, анкетирани от Bloomberg. През първото тримесечие повишението също беше 4,7%, но този път ръстът се дължи на по-високите цени на продуктите, тъй като обемът на продажбите се забавя спрямо периода януари – март. Тези продажби изключват придобивания, продажби на активи и колебания във валутите, посочва Bloomberg.
„Подготвяхме се за по-тежки условия през 2016 г и не виждаме сигнали за подобряване на глобалната икономика“, казва главният изпълнителен директор Пол Полман в изявление.
От референдума за излизането на Великобритания от ЕС акциите на Unilever поскъпнаха с около 10%, извличайки полза от по-слабата валута.
Продажбите на компанията извън Обединеното кралство генерират около 90% от приходите. Unilever се опитва да компенсира отстъпките, които прави на търговците на дребно, като разширява бизнеса си с онлайн търговия. Тази седмица компанията обяви, че купува американския стартъп за козметични продукти Dollar Shave Club за 1 млрд. долара.
Единиците, продадени през второто тримесечие, растат с 1,8%. Unilever посочва, че през този период пазарите преживяват забавяне, като в нововъзникващите икономики ръстът е бил бавен, а в Европа и в Северна Америка се наблюдавали спадове.