fallback

Unilever купува американския козметичен стартъп Dollar Shave Club

Според запознати източници сделката е за 1 млрд. долара

16:36 | 20.07.16 г.
Автор - снимка
Създател

Англо-холандският производител на стоки за лична хигиена като Axe, Dove и Pond's Unilever PLC обяви, че ще купи американския стартъп за козметични продукти Dollar Shave Club, предаде Ройтерс.

Основаната през 2012 г. Dollar Shave Club снабдява своите клиенти в рамките на абонаментен модел за 1 долар на месец с еднократни самобръсначки, а отскоро и с тоалетни принадлежности. В момента компанията има около 3,2 милиона клиенти. 

Очаква се оборотът на Dollar Shave Club да се увеличи до над 200 млн. долара през 2016 г. спрямо 152 млн. долара през миналата година, се посочва в съобщение на Unilever. Засега обаче Dollar Shave Club е на загуба.

Двете компании не разкриват финансовите условия по сделката. Според американското списание Fortune, което се позовава на свои източници, Unilever ще плати 1 млрд. долара в брой за калифорнийската компания. 

Създателят на Dollar Shave Club Майкъл Дъблин ще продължи да бъде главен изпълнителен директор на компанията след сделката, която се очаква да бъде приключена през третото тримесечие на 2016 г. 

Със сливането Unilever успява да влезе на доминирания от американския му конкурент Procter & Gamble с марката Gillette пазар на бръсначки. През декември именно Gillette внесе обвинение срещу Dollar Shave Club  за нарушаване на патент.

Бизнес моделът с директни клиенти дава на Unilever „възможността да получи уникални данни за потреблението", казва Кеес Кратхоф, президент на Unilever за Северна Америка. Unilever е една от най-големите компании в сектора в световен мащаб и се конкурира с компании като Procter & Gamble и Colgate-Palmolive.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:22 | 12.09.22 г.
fallback