Печалбата на Swatch Group AG се стопи наполовина, което е най-големият спад от поне 15 години, след като търсенето на часовниците на компанията в Хонконг, Франция и Швейцария се свива, предава Bloomberg.
Продажбите са надолу с близо 12%, информира неочаквано базираният в Биел, Швейцария, производител на часовниците с марки Omega и Tissot. Анализаторите очакваха 22% спад на нетната печалба и 7% понижение на приходите.
След новините по време на ранната търговия на борсата в Цюрих акциите на Swatch поевтиняха рязко с 14%.
Слабото търсене се разпространи от Хонконг до някои ключови пазара в Европа, измежду които Франция и Швейцария. Продажбите в луксозния сегмент във Франция се забавят заради по-малкия поток от туристи след терористичните атаки през ноември и на фона на последния акт в Ница.
Според Swatch запазването на стратегията за запазване на числеността на персонала, инвестициите и маркетинга изострят спада на печалбата. За разлика от Richemont, който съкрати около 100 души в Cartier, Vacheron Constantin и Piaget, Swatch избягва масови съкращения на работни места.
Намаляването на фиксираните разходи при финото часовникарство е по-трудно в повечето индустрии, защото намирането на обучени занаятчии е трудно. Главният изпълнителен директор Ник Хайек коментира, че иска да избегне съкращенията, защото ще се нуждае от служители, когато пазарът се подобри.
Брандът Tissot може би е най-засегнатият, защото е в същия ценови сегмент, който се съревновава директно с умните часовници на Apple, например, коментира анализаторът Рене Вебер от Bank Vontobel.
Единствената светлинка е континентален Китай, където за Swatch пазарът се развива положително.
На този фон износът на швейцарски часовници намалява 11 поредни месеца. През първите пет месеца на 2016 г. експортът е надолу с 9,5%.
Swatch ще публикува окончателните си финансови резултати за първото полугодие до 21 юли.