fallback

Пивоварите виждат все повече потенциал в слабоалкохолните бири

С нискоалкохолните напитки компаниите се целят в потребителите, които искат да водят по-здравословен начин на живот

13:56 | 17.07.16 г. 3

Пивоварната компания Anheuser-Busch InBev, която скоро ще произвежда почти 30% от бирата по света, иска да предлага повече бири с нисък процент на алкохол или без алкохол на потребителите, опитващи се да живеят по-здравословно, коментира Ройтерс.

Базираната в Брюксел компания, която съвсем скоро ще придобие най-големия си конкурент SABMiller, прогнозира, че бирите с ниско или нулево съдържание на алкохол ще формират 20% от продажбите ѝ до края на 2025 г.

Тази цел е доста дръзка обаче. Компанията, следяща индустрията, Plato Logic казва, че бирите с до 2,8% алкохол имат само 2,5% пазарен дял през 2014 г., въпреки че отчитат годишен растеж от 4-6% спрямо 1% за напитката като цяло.

Пивоварите за пръв път представят безалкохолна бира през 80-те и 90-те с ограничен успех. Този път те вярват, че има две неща, които ще променят играта – устойчиво търсене от потребителите и продукт, който всъщност е с вкус на обикновена бира.

AB InBev, известна най-вече с брандовете Budweiser, Stella Artois и Corona, е заделила 1 млрд. долара, за да намали злоупотребата с алкохол чрез пилотни проекти, които трябва да стартират в шест града по-късно тази година. Тя влага много повече за развитието на нови нискоалкохолни продукти до 3,5% алкохол или безалкохолни продукти с максимум 0,5% алкохол.

През май тя представи Budweiser Prohibition Beer с 0% алкохол като възможна прелюдия за продажбата ѝ на по-големи пазари.

Изправени пред нарастващото предизвикателство от по-малки крафт пивоварни и ограничен растеж на развитите пазари, големите производители се надяват слабоалкохолната бира да е сектор, в който могат бързо да се разрастват.

Сегментът с по-високо съдържание на алкохол е покрит от крафт бирите“, казва старшият анализатор за Euromonitor Спирос Маландракис. „Основните играчи решиха да изберат сегмент, който е по-малко наситен“.

Привличането е ясно с потенциално по-силен растеж и по-големи маржове, тъй като пивоварите продават продуктите на същата или по-висока цена от обикновената бира, но плащат много по-ниски или нулеви данъци.

AB InBev не е единствена. Главният изпълнителен директор на Carlsber Сеес'т Харт заяви през март, че датската компания иска да бъде лидер в безалкохолните напитки, отбелязвайки по-бързия растеж в тази ниша.

Главният директор по продуктовото развитие на AB InBev Чарлз Нюен казва, че новата Prohibition Beer е резултат от радикални промени в производствения процес.

Преди пивоварите спираха ферментацията на ранен етап, което водеше до сладък малцов вкус. Другият вариант бе обикновена бира да се загрее, за да се изпари алкохола в нея, което обаче водеше до риск от окислен или изветрял вкус.

Сега обаче компанията е създала метод, който запазва качествата на бирата, докато я прави нискоалкохолна и именно затова смята, че ще успее да привлече все повече фенове.

AB InBev и останалите компании вярват, че потребителите също са се променили от 80-те години, когато безалкохолните бири бяха насочени основно към шофьорите и бременните жени.

Сега те не искат да привлекат трезвениците, а да отговорят на потребителите, загрижени за здравето си, които търсят по-малко калорични и по-натурални алтернативи на стандартните газирани напитки.

Потребителите са се развили и искат да имат нещо, което е по-нискоалкохолно или безалкохолно, за удоволствие. Те искат да изглеждат готини, пиейки такива напитки в ежедневието си с приятели“, казва още Нюен.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:37 | 10.09.22 г.
fallback