Производителят на диаманти De Beers, който похарчи рекордните 120 млн. долара за маркетинг на диаманти в САЩ и Китай през последните коледни празници, планира да инвестира същата сума и тази година, пише Bloomberg.
"Имахме толкова добри резултати от кампаниите през 2015 г., че планът ни е да направим нещо подобно през 2016 г.“, коментира Гарет Мостин, ръководител на стратегията на De Beers. “Не сме определили каква кампания искаме, защото тя трябва да се прави в реално време“.
Последната кампания помогна за насърчаване на продажбите в края на една трудна година за пазара на диаманти, докато по-слабото търсене и кредитната криза в цялата индустрия оказа натиск върху цените на необработените скъпоценни камъни, които се оказаха с 18% надолу.
De Beers, която е собственост на Anglo American, обикновено фокусира своите маркетингови инициативи в периода между Деня на благодарността в САЩ и китайската Нова година през януари, пиков период за продажбите на диамантени бижута.
Глобалните продажби на бижута спаднаха с 2% до 79 млрд. долара миналата година, а Китай и САЩ са най-големите пазари в момента, сочат данни на De Beers. Продажбите в САЩ са скочили с 5% до рекордните 39 млрд. долара, а De Beers очаква подобно увеличение и през тази година, посочва Мостин.
De Beers е най-големият производител на диаманти в света, а най-големите мини на компанията се намират в Ботсвана.