През 2015 г. глобалните продажби на алкохол са спаднали за първи път, откакто компанията за пазарни проучвания Euromonitor е започнала да следи пазара през 2001 г., пише CNN.
Всъщност ще трябва да се върнете към азиатската финансова криза от края на 90-те години, за да откриете последния спад в световната консумация на алкохолни напитки, посочва анализаторът на Euromonitor Спирос Маландакис.
Въпреки че продажбите в доларово изражение са нараснали с около 2% през 2015 г., общият обем на изпития алкохол е спаднал с 0,7%.
Спадът на икономиките на големите развиващи се пазари изглежда принуждава потребителите да не пият толкова много.
Китай, която е най-големият консуматор на алкохол в света, отбелязва 3,5% спад в потреблението за миналата година, докато икономическият растеж на страната се забавя.
Консумацията в Бразилия и Източна Европа е спаднала съответно с 2,5% и 4,9%. Бразилия е изправена пред икономически проблеми и политическа криза заради корупция. Споровете между Украйна и Русия пък са повлияли негативно на индустрията в Източна Европа.
Като цяло алкохолната индустрия е смятана от инвеститорите за нещо сигурно, тъй като хората пият и в добри, и в лоши времена. Но нещата не се развиват точно така в момента.
Ромът и водката са били най-зле представящите се напитки миналата година. От своя страна английският премиум джин, ирландското уиски, японското уиски и тъмната бира се радват на скок в популярността през периода.