Приходите и печалбата на Walt Disney за второто фискално тримесечие се оказаха под очакванията на Wall Street, което се дължи най-вече на спадовете в бизнеса ѝ с потребителски продукти и кабелната ѝ телевизия. Всичко това доведе до спад на цената на акциите на медийната компания с 5% в следборсовата търговия във вторник, пише Wall Street Journal.
Филмите се оказаха лъч светлина за Disney благодарение на успеха на блокбъстъри като „Междузвездни войни: Силата се пробужда“, „Зоотрополис“ и „Книга за джунглата“.
Но по време на представянето на резултатите за тримесечието, приключило на 2 април, анализаторите се фокусираха върху проблемните зони – факт, който главният изпълнителен директор Робърт Айгър отбеляза по-късно.
"Изненадан съм, че не получихме нито един въпрос за нашето студио“, коментира той.
Анализаторите игнорираха боксофис хитвете и се фокусираха основно върху телевизионния бизнес на Disney, който подобно на този на конкурентите е изправен пред предизвикателства заради технологичните промени и разпадането на традиционно скъпите пакети от телевизионни канали.
Disney неочаквано отписа 147 млн. долара от стойността си, като реши да спре франчайза за видео играта и играчките „Ifinity” и съкрати близо 300 души, които се занимаваха с него.
Анализаторите са най-заинтересовани от т.нар. малки пакети, които са по-евтини и предлагат по-малък брой канали. Те предизвикват интерес заради ефекта, който могат да имат върху бизнеса на Disney и най-вече върху спортната мрежа ESPN.
Изпълнителният директор обяви плановете на Hulu, на която Disney е съсобственик заедно с 21st Century Fox и Comcast, да пусне собствен интернет пакет от канали до следващата година.
Общите приходи на Disney са нараснали с 4% през второто фискално тримесечие до 12,97 млрд. долара от, 12,46 млрд. долара преди година, но останаха под консенсусните очаквания в анкетата на Thomson Reuters за 13,19 млрд. долара, докато нетната печалба е скочила с 2% до 2,14 млрд. долара, или 1,30 долара за акция. Ако не се вземе предвид отписването от 147 млн. долара, то печалбата би била от 1,36 долара за акция, което е над печалбата година по-рано от 1,23 долара, но под пазарните очаквания за 1,40 долара за лот.
Приходите на филмовото студио са отбелязали ръст от 22% до 2,06 млрд. долара, а оперативната печалба е нараснала с 27% до 542 млн. долара благодарение на боксофис хитове и по-високи приходи от международна телевизионна дистрибуция.
Единствените други бизнес начинания на Disney, които се радват на ръст на приходите през периода са парковете и курортите. Посещенията в Disneyland и Walt Disney World са запазили нивата си от същото тримесечие година по-рано, но средните разходи са нараснали с 8 на сто. Въпреки че върху тези резултати натежаха разходите на компанията преди отварянето на Shanghai Disneyland, по-високите разходи в Disneyland Paris и по-слабите посещения в Hong Kong Disneyland, общите приходи на Disney от паркове и курорти са нараснали с 4% до 3,93 млрд. долара, а оперативната печалба е скочила с 10% до 624 млн. долара.
По думите на Айгър струващият 5,5 млрд. долара Shanghai Disneyland ще отвори врати на 16 юни, като вече са започнали финалните тестове в присъствието на външни посетители.
„След 17 години работа по този проект, аз съм възхитен от него“, коментира главният изпълнителен директор.
Приходите от телевизионния бизнес на Disney са запазили нивото си от 5,79 млрд. долара, а оперативната печалба е скочила с 9% до 2,3 млрд. долара. ESPN се е възползвала от по-ниските разходи през тримесечието, благодарение на по-малкото големи спортни събития, но също така има 13% спад на рекламните приходи.
Още по темата вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria: