Британската верига супермаркети Sainsbury's заяви, че не очаква трудните условия за търговия скоро да изчезнат, след като отчете втора поредна година на спад на печалбата, причинен от решението ѝ да намали цените си, предава Ройтерс.
Sainsbury's, която се справя по-добре от останалите играчи с последните сътресения в сектора, успя да надмине прогнозите на анализаторите за печалбата си за фискалната 2015 г. и заяви, че стратегията ѝ работи добре. Но прогнозата ѝ за индустрията остава предпазлива.
„Пазарът е конкурентен и ще остане такъв в обозримо бъдеще“, заяви главният изпълнителен директор Майк Коуп в сряда. „Ние вярваме, че разполагаме с правилната стратегия“.
Sainsbury's, която показва по-голяма устойчивост на конкуренцията от страна на германските дискаунтъри Aldi и Lidl от своите традиционни конкуренти Tesco, Asda и Morrisons, обяви, че печалбата ѝ преди данъци, лихви и амортизация е достигнала 587 млн. паунда (858 млн. долара) през годината, завършила на 12 март.
За сравнение прогнозата на анализаторите беше за 574 млн. паунда. За фискалната 2014 г. компанията генерира печалба в размер на 681 млн. паунда.
Фирмата заяви още, че приходите от продажбите ѝ са спаднали с 1,1% до 25,8 млрд. паунда.
"Продължаваме да се представяме по-добре от нашите основни конкуренти и поддържаме пазарния си дял в една конкурентна, дефлационна среда“, заяви Коуп.
От началото на годината цената на акциите на Sainsbury's скача с 10,4%, а в четвъртък приключи търговията на ниво от 285,7 пенса, оценявайки компанията на 5,6 млрд. паунда.