Anheuser-Busch InBev предложи да продаде марките на SABMiller от Централна и Източна Европа, включително Pilsner Urquell. Това се случва в навечерието на решението на Европейската комисия (ЕК) дали да одобри придобиването на базираната в Лондон компания за производство на бира, пише Wall Street Journal.
Активите могат да донесат около 5 млрд. долара според анализатори на Exane BNP Paribas, които оценяват, че те са донесли на SABMiller около 2,3 млрд. долара от продажби и 450 млн. долара печалба преди лихви и данъци.
AB InBev предлага всички активи на SABMiller в Унгария, Румъния, Чехия, Словакия и Полша, които включват и правата за Pilsner Urquell извън САЩ. В Съединените щати AB InBev вече се е споразумяла да продаде Pilsner Urquell на Molson Coors Brewing.
Потенциалната продажба ще включва и марки като полските Tyskie и Lech, унгарската бира Dreher и румънската Ursus. В исторически план Източна Европа не е била основен фокус на AB InBev, чиито марки там са разпространявани от Molson Coors. Като цяло сделката има за цел да разсее притесненията на ЕК от евентуалното сливане.
SABMiller в момента е третата най-голяма компания за бира в Източна Европа, с пазарен дял от около 15%, сочат данни на Euromonitor. AB InBev изостава с дял от 7,9%. На първо и второ място в Източна Европа по пазарен дял се нареждат съответно Carlsberg и Heineken, но е малко вероятно те да купят голяма част от активите заради регулаторни притеснения, твърдят анализатори. Molson Coors също не е смятана за вероятен купувач. Вместо това експертите посочват Asahi Group Holdings и компании за дялово инвестиране като потенциални заинтересовани.
По време на срещата на акционерите на AB InBev тази седмица главният изпълнителен директор Карлос Брито заяви, че мениджмънтът е фокусиран върху две неща в момента - работата с регулаторите и плановете за интеграция.